Ervaringen Grando Keukens
Ervaringen Grando Keukens & Bad? Alle Grando Keukens & Bad ervaringen. Bent u van plan bij Grando Keukens & Bad langs te gaan? Lees eerst deze reviews en recensies over Grando Keukens & Bad.
Gratis keukenmagazines?
Vol met keukenprijzen, keukenopstellingen en tips over keukens kopen 2019? Ontvang nu het complete pakket of kies een enkele brochure.
Ja, stuur mij deze gratis keukenmagazines>>
Keukens vergelijken
De momenteel goedkoopste keukenzaak vinden? Lees het overzicht :
Top 5 goedkoopste keukenzaken >>
Grando Keukens & Bad algemene informatie
Grando Keukens & Bad is onderdeel van de Mandemakers groep en daardoor een stabiel bedrijf. De naam Grando keukens bestaat al sinds 1965 en is sindsdien uitgegroeid tot een begrip in de keukenbranche. Deze keten heeft 35 vestigingen in Nederland en nu al 10 vestigingen in België. Veel van deze vestigingen verkopen naast keukens ook badkamers. Voor betaalbare keukens bent u bij Grando aan het juiste adres, ze bieden verschillende stijlen keukens aan voor een goede prijs. Doordat ze verschillende collecties aanbieden, is er genoeg keuze voor ieder zijn smaak.
Grando biedt kwaliteit en topmerken. Elke vestiging van Grando Keukens & Bad word gerund door een andere ondernemer. Dat heeft direct een groot voordeel. Er word daardoor nog harder voor uw order gewerkt. Met 35 vestigingen in Nederland is er altijd één bij u in de buurt. Direct inspiratie opdoen? Kom dan langs in één van de showrooms van Grando keukens en stel uw keuken samen.
Bekijk de Nederlandse website of de Belgische website.
Grando Keukens & Bad vestigingen
Grando Keukens & Bad heeft in Nederland nu vestigingen in Almelo, Assen, Bergambacht, Breda, Delft, Den Helder, Doetinchem, Emmen, Enschede, Epe, Groningen, Hazerswoude-Dorp, Heerenveen, Heerhugowaard, Helmond, Hengelo, Hilversum, Hoofddorp, Hoogvliet, Hoorn, Lelystad, Middelburg, Mijdrecht, Naaldwijk, Purmerend, Rotterdam, Son, Tilburg, Uden, Utrecht, Wormerveer, Zaandam & Zevenbergen. Er zijn recentelijk geen Grando winkels bijgekomen of gesloten.
In België heeft Grando Keukens & Bad ook vestigingen. Deze zitten in Aartselaar, Brugge, Gent, Lier, Merksem, Neupré, Riemst, Roeselare, Temse, Zaventem & Zingem. In Aartselaar en Zingem verkopen ze ook badkamers. Deel hieronder al uw ervaringen Grando keukens.
De problemen begonnen bij de levering en na 1,5 jaar nog steeds niet naar tevredenheid opgelost. Bij de levering is een kastje kapot gegaan. Nadat we deze niet wouden inbouwen hebben we toch een oplossing gevonden.
Als de keuken dan eindelijk geplaatst zou worden begon nog meer ellende, bij het neerzetten van de kastjes en het opbouwen van de keuken werd vastgesteld dat er delen te kort waren.
De keuken is verkeerd ingemeten door de eigenaar van Grando Enschede.
Nadat er een tweede monteur is geweest(dit na meermaals aandringen want de woonkamer stond vol met keuken delen en we hebben kinderen) was de keuken nog steeds niet af, terwijl bij de 2e afspraak alles klaar zou zijn. We hebben dit weer aangegeven bij Grando Enschede.
Als klant verwacht je dan, dat het netjes wordt opgelost, helaas is dit met Grando Enschede niet mogelijk.
Er werd direct afwijzend gereageerd, wij hebben geprobeerd met Grando tot een oplossing te komen maar werden genegeerd.
Mails werden niet beantwoordt en als we naar de showroom belden, was diegene die we wouden spreken toevallig niet aanwezig of in gesprek, en dat meermaals.
Daardoor waren we genoodzaakt een zaak te starten bij uitgesprokenzaak.
Hier hebben wij alles aangegeven wat er niet klopt aan de keuken, de ondernemer heeft dan de mogelijkheid hier op te reageren.
Het hele proces heeft Grando Enschede genegeerd, er is een onafhankelijk adviseur bij ons thuis komen kijken, ook hier is Grando niet bij aanwezig geweest.
De ondernemer verteld tegen het hoofdkantoor dat hij er alles aan doet om het met ons op te lossen, we werden door het hoofdkantoor gebeld, we moesten direct een review van google halen want dit zou niet de waarheid zijn(anders zouden we aangeklaagd worden voor smaad en laster)dit bleek dus niet correct te zijn, wij hebben het correcte verhaal verteld,maar helaas was het hoofdkantoor van begin aan partijdig zonder onze kant aan te horen.
We hebben meerdere keren geprobeerd via het hoofdkantoor voor elkaar te krijgen dat er in het proces geantwoord werd, zonder resultaat.
Uiteindelijk bleek Grando Enschede dus niet de waarheid te spreken tegen het hoofdkantoor.
We hebben de zaak gewonnen na bijna 1,5 jaar met een keuken die niet af is.
Dan zou je denken dat de ondernemer het dan voor je wil oplossen, maar ook dit is bij Grando Enschede niet het geval, nadat ik 2 weken weer zelf achter alles aan moest bellen, heeft Grando Enschede besloten om een schadevergoeding te betalen en niet de keuken af te maken!
Dit is dus de makkelijkste en niet klantvriendelijke weg.
Teleurgesteld zijn wij ook in het hoofdkantoor die dit toelaat! Als dit mijn Franchisondernemer is, had ik als hoofdkantoor anders gereageerd en de ondernemer het laten oplossen.
Daardoor dat dit niet gebeurt, blijven we met een keuken zitten die niet af is, en nu moeten wij gaan zoeken wie de keuken kan afmaken.
En vanuit Enschede hebben we geen enkele excuses gehad niet eens toen we de zaak gewonnen hebben.
Daarom beveel ik Grando nooit meer aan!
Grando Enschede heeft de slechtste klantenservice die ik ooit heb meegemaakt, dus pas op! Als je hier een probleem hebt wordt je genegeerd en blijft met de ellende zitten.
De planning was nog goed, er was een leuke keuken gepland. Wat helaas dus in een teleurstelling eindigt.
I geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Wij werden erg goed geadviseerd en er werd goed meegedacht met onze wensen en kregen veel tips om de keuken nog mooier en praktischer te laten worden.
Tegenvaller was dat de keuken wat later dan gepland geplaatst werd.
Maar daarna alleen maar lof over het plaatsen en service erna.
Wij zijn erg blij met de keuken en met Grando.
Marlies W. geeft5 uit 1 tot 5 sterren
laura beek geeft1 uit 1 tot 5 sterren
verkoper snapte dat het belangrijk was om keuken snel en goed (volgens plan) aan te passen. voor na slechte ervaringen met Wilms bv den helder bij aanpassen douche en toilet, na 2,5 jaar nog niet klaar en in laatste gesprek zei eigenaar dat wilms bv altijd douche en toilet op zelfde manier installeert en nooit aanpast.
mijn nieuwe keuken zou aangepast worden aan rolstoelgebruik in juli 2023, door grando keukens
ik zag al snel dat er minder stopcontacten waren dan afgesproken, belangrijkste stopcontact (voor waterkoker) was niet geplaatst.
bedienknop zonnescherm zou aangepast (geïntegreerd) worden, zit te hoog en ligt open en bloot.
grote keukenverlichting kan ik niet bedienen, te hoog voor mij
vloer onder en naast aanrechtblad ligt open
deel wand niet betegeld
26 sept 2023 afspraken hernieuwd, alles zou zsm geplaatst worden. sindsdien wordt er soms iets geplaatst, maar zelfs verlichting en knop onder vensterbank werden apart besteld
nu 12 jan 2024 , alle rekeningen betaald, maar de keuken is niet gereed en daardoor moet ik me aanpassen aan mijn keuken, terwijl ik betaald heb om mijn keuken aan mij aan te passen
iedere keer dat ik iemand van grando spreek, en vraag wanneer de keuken wordt afgemaakt, is er verbazing alom, dat het nog niet klaar is, maar er verandert verder niks.
Remco van de Langenberg geeft1 uit 1 tot 5 sterren
In mei 2021 een badkamer gekocht, in maart 2023 pas klaar.
In april een lekkage waardoor woonkamerplafond opnieuw behandeld /geschildetd moet worden.
Wastafelkraan bleek stuk, reparatie kon pas in mei.
Zelf een nieuwe Grohe gekocht.
Grando last het werk uitvoeren door onderaannemers, wij hadden hier prettige ervaringen mee maar Grando wilde hem alle schuld in de schoenen schuiven .
Zeer slechte communicatie met rayonleider, bot, komen keer op keer afspraken niet na.
Kortom,geen zaken mee doen.
MHJ Lurken geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Mike en Liz geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Louise de Eer geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Enkele dagen vooraf belde ik met de vraag hoe laat de monteurs komen. Toen kreeg ik te horen: voorlopig niet, de keuken is pas verleden week besteld. Na veel vervelende discussies is 26 juli afgesproken.
26 juli kwamen de monteurs, maar de keuken was niet compleet. Verkeerde kast voor koel/vries combinatie, geen antislipmatten. geen vensterbank, geen bestekbakken, afzuigkap kon niet worden opgehangen enz. enz.
Na veel bellen en mailen (de meeste mails worden overigens niet beantwoord) kwam 27 augustus ( VIER WEKEN LATER) iemand kijken naar onze halve keuken. Hij ging het gelijk regelen! U raadt het al: er gebeurde helemaal niets.
Nadat ik een advocaat had ingeschakeld en de koop wilde ontbinden kwamen ze in actie. op 27 september kwam het montagebedrijf (waarvoor alle lof) deels een en ander in orde maken. Uiteindelijk is verleden week (jan.2022) alles afgemaakt.
Tot nu geen enkele reactie van Grando Helmond of de vraag: bent u tevreden na 6 maanden ellende? Kortom: KOOP NIETS BIJ GRANDO HELMOND.
Philip Donders geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Recentelijk een klacht ingediend aangaande het beschadigen van het zwarte Topcore keukenblad. Dit blad werd aan ons verkocht als zijnde slijtvast en vergelijkbaar met een stenenblad. Hierop hebben wij toen besloten om dit blad te bestellen. Na nog geen 3 jaar zijn witte vlekken zichtbaar. Dit bij het filiaal gemeld waar men opeens zei dat het blad gebruikers slijtage kan vertonen. Na lange discussie werd kosteloos een monteur van de producent (Dekker)langs gestuurd. Die zei dat dit een normaal iets was, slijtage waarbij de zwarte bovenste laag weg gaat en hierdoor de witte ondergrond zichtbaar wordt. Dit is ons nooit medegedeeld en Grando geeft opnieuw geen respons. Blijkbaar is verkoop op verstrekken van onjuiste informatie, belangrijker dan klantenbinding/after sales. Zeer teleurgesteld in Grando.
Ronald geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Dit lijkt ons niet te kloppen. Waarschijnlijk worden slechte reviews niet geplaatst of men
schrijft de goede reviews zelf. Onze ervaring met Grando Helmond is een BAK ELLENDE.
Je koopt voor een smak geld een nieuwe badkamer, nieuwe keuken en nieuwe toilet.
Tegenwoordig dien je alles vooruit te betalen. Goede tip? Doe dit nooit!!
Als men eenmaal het bedrag heeft ontvangen doet men niets meer. In ieder geval niet P V.
Advies van Grando is ver beneden maat en puur gebaseerd op verkopen. Combinaties kloppen niet
en als bij plaatsen blijkt dat iets niet kan of verkeerd besteld is ligt dit altijd aan de klant en het eerste
wat men zegt is; bijbetalen!. Wat service betreft kunnen we heel kort zijn. Die hebben ze niet!
We hebben zelf alles met de onderaannemers dienen te regelen, Grando doet niets meer voor je eens ze het geld hebben ontvangen.
Plaatsen van keuken gebeurd door bedrijf Keukenbouwersplus uit Mill. Bij ons heten ze voortaan KeukenbouwersPRUTS.
Wat een slecht bedrijf. Komen afspraken niet na, zijn 7 keer terug dienen te komen en het is nog niet volgens afspraak gemaakt.
De badkamer en toilet zijn gedaan door onderaannemer Humphrey. Deze denkt met de klant mee en en voorkomt verdere blunders
van Grando. Dankzij inzet van Humphrey is het uiteindelijk allemaal nog goed gekomen maar totaal heeft het ruim 7 maanden geduurt.
Ik kan nog wel een boek schrijven over Grando maar 1 belangrijke tip! Er zijn nog zoveel andere keuken en badkamer zaken die wel
naar behoren werken en je niet in de steek laten of proberen een oor aan te naaien!!
Wilco geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Badkamer gekocht bij Grando Purmerend. Super mooi uiteindelijk geworden maar heel veel klachten.
Ze werken met aannemer Bouwbedrijf Van der Haas en we hebben werkelijk geen goed woord voor ze over. Er is niet veel goed gegaan en voelen ons echt opgelicht en niet gesteund door Grando hierin terwijl zij verantwoordelijk zijn voor de aannemer die ze inhuren.
Terwijl de badkamer in 3 weken af zou zijn duurde het maanden uiteindelijk voor hij af was en als er iets kapot gaat is de aannemer niet thuis. We hebben deze aannemer namelijk ook ons raam en rolluik in het dak laten zetten en het rolluik is met de verkeerde onderdelen gemonteerd waardoor we maanden later problemen kregen. Je zou toch denken dat zo’n bedrijf met goede mensen zou werken maar helaas….
Dit is ons verhaal:
We hebben eind vorig jaar een badkamer laten installeren door Grando en we hebben de aannemer, Bouwbedrijf Van der Haas B.V. Westknollendam 120-B, 1525 PT Westknollendam die het bedrijf gebruikt, gevraagd voor ons een raam en rolluik in het dak te installeren. Leek ons de meest betrouwbare optie daar hij werkt voor een groot bedrijf.
Na maanden bleek het rolluik niet (meer) geheel te sluiten en hebben we Velux gevraagd het te bekijken. De garantie valt niet onder Velux daar het om een montagefout gaat en de aannemer hebben we dus verantwoordelijk gesteld. Ze hebben volgens Velux het verkeerde onderdeel voor het rolluik gebruikt. Hij is wettelijk verplicht om ons garantie te geven maar zelf na een ingebrekestelling en 2 betalingsherinneringen geeft hij niet thuis. De rekening voor dit probleem was 270,08 euro. Er is zoveel fout gegaan van het begin tot het eind bv een gevaarlijke lekkage in de meterkast door verkeerde montage toilet. Mondeling prijzen doorgeven voor extra werkzaamheden en vervolgens bijna 3 keer zoveel rekenen en ga zo maar door. We hebben een hele waslijst voor de liefhebber.
Ik zou zeggen NOOIT met Grando in zee gaan en zeker niet met hun aannemer Bouwbedrijf Van der Haas
Wat trouwens erg opvallend is is het feit dat je slechte reviews niet op de Grando site terug vindt!
A. Vreenegoor geeft1 uit 1 tot 5 sterren
We hebben een mooie keuken, maar toch een zure smaak overgehouden aan het proces. Na de handtekening is de liefde over. Topmonteur met verstand van zaken, maar ja dat is een ZZP-er
Door een negatieve review heb ik volgens de ondernemer geen recht meer op service en/of garantie.
Rene Klemans geeft1 uit 1 tot 5 sterren
jvberkel geeft5 uit 1 tot 5 sterren
H.Th.J. de Haas geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Hilde geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Fokke Oeseburg geeft2 uit 1 tot 5 sterren
Vooraf zijn leidingen verlegd, dit liep uitermate stroef en er is slecht werk geleverd.
Na installatie vd keuken nog een flink aantal klachten, telkens mooie beloftes maar niks opgepakt! Nu geen cv, geen licht boven aanrecht, niet afgemonteerd stopcontacten die ook nog zelf betaald heb, hobbels in mijn vloer, leidingen die zijn verlegd en niet voldoen aan de eisen. Kortom, prutswerk!
Henriëtte van Wessel geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Koos vermeulen geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Tevens zo mogelijk nog slechter was de plaatsing door Koot uit Stadskanaal
Echt totale afrader
John geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Om een mooie en naar onze wensen passende keuken te ontwerpen
We raden ook iedereen aan om hier naar toe te gaan
Henry Hessels geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Erik geeft1 uit 1 tot 5 sterren
1.0
Prijs/kwaliteit verhouding Klantgerichtheid Service van de medewerkers Informatieverstrekking
marty geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Van Krevelen geeft1 uit 1 tot 5 sterren
E. Boels geeft5 uit 1 tot 5 sterren
H.K. Elenius geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Vandaag en gisteren is de keuken geplaatst. We zijn super tevreden. Niet alleen de mensen die ons de keuken verkochten, maar ook degene die de keuken heeft geplaatst was ontzettend vriendelijk en vooral ook heel vakbekwaam.
Jannie en Wim geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Gerard Timmerman geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Herman geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Wij zijjn heel blij dat we deze keuken gevonden hebben,
J.A. Bortman geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Ruben geeft5 uit 1 tot 5 sterren
doeterniettoe geeft5 uit 1 tot 5 sterren
N. Verhulst geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Kimberly van D. geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Natas geeft5 uit 1 tot 5 sterren
robert levels geeft5 uit 1 tot 5 sterren
De keuken is ook goed geinstallleerd.
Masja geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Linda Friedrichs geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Mflower83 geeft3 uit 1 tot 5 sterren
fam. Van der Heijde geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Ravi geeft5 uit 1 tot 5 sterren
S. Kishun geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Nabestellen van een onderdeel was een stukkie lastiger maar wij zijn zeker tevreden met onze designkeuken.
Lennard geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Nu zijn we ruim een jaar verder en nog steeds is alles niet naar behoren.
Verschillende keren langsgeweest zijn ze om hun fouten te herstellen… en dan nog steeds een kutwerk achterlaten wat we pas goed zichtbaar hebben nadat we het een aantal keer schoon hebben gemaakt, dit kan niet direct terwijl ze er zijn en de tegels moeten drogen.
Nu zeggen ineens dat alles goed is, en dat ze geen herstel werkzaamheden meer hoeven uit te voeren.. terwijl het nog steeds een teringzooi is, waar we niet om gevraagd hebben.
Verkeerd inmeten, verkeerde spullen leveren, slecht werk/herstelwerk geleverd.
Fijn zon bedrijf,
Klachten bij hoofdkantoor neergelegd en doen er ook geen ene zier aan..
Ga nooit en te nimmer met deze “mensen” een contract aan.. ze komen het toch niet na..
Mulder geeft1 uit 1 tot 5 sterren
H.v..d.K. geeft5 uit 1 tot 5 sterren
We zijn heel erg goed geadviseerd zodat wij niet in de problemen zouden komen met de bouw van de woning.
van der Ham geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Jans geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Sofie geeft5 uit 1 tot 5 sterren
auke geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Na 2 dagen stond de keuken….alles compleet en 100 % oke afgeleverd
Team Grando hoogvliet van ons een dikke 9!!!!!!
Netty Schut geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Fam de Boer geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Jeanine geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Karin & Sjoerd W. geeft5 uit 1 tot 5 sterren
meneer uit rotterdam geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Ik kan niet anders zeggen dan dat wij enorm tevreden zijn over Grando Hengelo!
Bettine geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Hans geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Korte opsomming van het begin: twee weken voor we ons huis zouden betrekken zou de keuken worden geplaatst. Verkeerd fornuis geleverd ( twee ovens ipv 1), bij volgende poging verkeerde kleur fornuis, derde poging grote kras aan de zijkant. Geadviseerd om deze laatste maar te accepteren, het duurde nu wel erg lang en Grando vond het best lastig om er steeds voor te moeten langskomen. Van compensatie geen sprake trouwens, ik kon ook gewoon wachten op de volgende… Na 6 maanden twee pitten van fornuis vielen steeds uit. Door Grando direkt doorverwezen naar Boretti. Ik kon zelf wel even bellen werd er gezegd….
Nu 3,5 jaar later is de oven van het Boretti fornuis er spontaan mee gestopt. Gebeld met Boretti. Toestel valt buiten garantie maar als antwoord op mijn stelling dat ik van een dergelijk apparaat ( A status en prijs) redelijkerwijs mocht verwachten dat dit niet zou gebeuren, gaf Boretti mij gelijk. Desondanks ligt een eventuele coulance bij de verkopende partij, Grando in dit geval.
Bovenstaand verhaal ook telefonisch bij Grando neergelegd. Medewerker vond het ook, ik mocht als klant wel meer verwachten van een dergelijk apparaat. Stuurt u ons maar een mail dan zien we even wat we kunnen doen. Maar de eigenaar moet er een beslissing over nemen. Gemaild met Grando, probleem voorgelegd en gevraagd naar een oplossing. Wellicht kon een monteur van Grando even naar het apparaat kijken of iets anders. Aangegeven overal voor open te staan…
De eigenaar bleek minder meedenkend of beter gezegd totaal niet. Hij zei er niets aan te kunnen doen en dat er geen sprake kan zijn van coulance vanuit Grando. Het advies was om het te melden bij de Consumentenbond, zij konden ons verder helpen. Het advies bleek een wassen neus, de consumentenbond verzamelt dergelijke klachten wel degelijk, maar kan op individueel niveau hier nu niets mee. Het streven is om een collectieve vuist te maken naar fabrikanten teneinde fabrikanten aan te sporen langere garantietermijnen te hanteren. Overigens een goed streven, maar voor ons in het heden geen oplossing. Kortom een zinloos en ook onjuist advies van de eigenaar van Grando, waarbij het de indruk wekt dat het de bedoeling is het af te schuiven, om er op die manier dan maar van af te zijn.
Samenvattend had ik meer van Grando verwacht. De voorgespiegelde service is op alle vlakken, in het begin en zeker nu, compleet achterwege gebleven. Uit ervaring blijkt dat het verkooppraatje over de service en het pal achter de produkten te staan, slechts een praatje. Grando Hoofddorp en dan specifiek de eigenaar, toont geen inlevingsvermogen, maakt de voorgespiegelde service niet waar, assisteert niet bij problemen ( belt u zelf maar met Boretti), voelt zich op geen enkele wijze verantwoordelijk voor wat er is geleverd aan de klant ondanks het prijskaartje ( garantie is nou eenmaal verlopen), biedt ook geen oplossingen maar schuift het af ( consumentenbond kan u helpen) en wil er niets eens over meedenken ( wellicht kan een Grando monteur bij u langs komen), maar strijkt WEL na het zetten van de handtekening het geld op.
Ik zou op basis van onze ervaringen zeker niet met Grando Hoofddorp in zee gaan.
Patrick Rietveld geeft1 uit 1 tot 5 sterren
T. Heuvelman geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Mariëtte geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Vanuit de zaak door een adviseur die er niet meer is super meegedacht en opgemeten. Keuken geplaatst door Arjan die het goed heeft gedaan. Maar er moest nog iets besteld worden en nadien nog verder worden afgemonteerd. We zijn nu een half jaar verder en nog steeds is dit niet gebeurd. Ze doen beloften en komen die niet na. Ze zeggen terug te bellen maar doen het niet. Zelfs 1 dag gewacht op de monteur maar die kwam niet. We zijn er klaar mee en hopen dat dit snel wordt opgelost. Een compensatie mag hier wel tegenover staan.
Arina Kunst geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Visser geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Walter geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Jacky geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Max geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Ons goede gevoel nam hierdoor toe en de afmontage was naar wens. Nu na 3 jaar liet het kunststof op de deurtjes op een tweetal plekken los, wat veel te vroeg is en met tal van excuses werd adequaat vervanging geregeld. Dus je kan wel zeggen uitstekende service!!
W & M geeft5 uit 1 tot 5 sterren
tukkertien geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Nu vier jaar later hebben we spijt dat we de keuken bij Grando hebben gekocht, niet vanwege de slechte service (want alles is op zich netjes opgelost) of prijs maar wel vanwege de slechte kwaliteit van geleverde artikelen (w.o. eigen merk badkamer en Pelgrim). In vier jaar tijd is het volgende gesneuveld (schrik niet!):
– Douchekop bad afgebroken
– Douchekop douche afgebroken
– Drain douche kapot
– Spiegel in de badkamer
– Kookplaat defect
– Vaatwasser (op eigen kosten moeten vervangen)
– Aanrechtblad bij vaatwasser zit los (buiten garantie)
– Aanrechtblad bij naden verzakt (niet goed verholpen)
– Keukenlade sluit niet meer goed
– Kastdeuren keuken zijn gaan ‘hangen’
– Schade aan de keukenkasten door slechte montage
Kortom: een afrader
RS geeft2 uit 1 tot 5 sterren
de Jong geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Mijn ontwerp is in een soort van 3D ruimte laten zien, dat is zeker erg praktisch. Nu is het wachten op de levering en hoe de keuken echt komt te staan.
Mark geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Zijn we daar paar uren bezig om onze keuken samen te stellen.
Tijdens het gesprek heb ik duidelijk aangegeven dat ik wil een goed kwaliteit keuken, minimaal een middelklassen.
Voordat ik overeenkomst getekend heb ik meerdere malen gevraagd wat ik heb gekozen is in goede kwaliteit, middelklassen, krijg ik het antwoord dat het zo is.
De prijs is op de hooge kant 22,000 euro voor een simple keuken niet heel groot, maar als het in goed kwaliteit is dan is het prima.
Daarna ben ik met mijn vrouw gaan overleggen, tussen door zei de verkoper, ik heb al een paar uren voor jullie bezig, als jullie vandaag niet gaan tekenen,
is het voor me ook geen zin om de 3D tekening te maken. Op dat moment voelen we onder druk gezet.
We hebben toch de overeenkomst getekend, en hopen het goed gaat zoals de verkoper het beloofd.
2 dagen later hebben we tweede gesprek om de wijziging te bespreken, tijdens deze gesprek hebben nogmaals gevraagd of wat we hebben gekozen in goed kwaliteit,
we hebben geen zin in slechte kwaliteit keuken hebben, antwoord is nog steeds ja.
Tijdens het het sprek hebben we ook met de verkoper afgesproken, de prijs inclusief oude keuken slopen, wegvervoeren en monteren. Ik had de overeenkomst niet goed opgelet.
Het staat alleen monteren op, dus had ik mail gestuurd of hij nog keuken slopen en wegvervoeren nog op de overeenkomst willen zetten, want dat hebben we afgesproken tijden het gesprek.
Krijg antwoord terug dat het niet inbegrepen in de prijs. Dit is wel mijn eigen schuld, dat ik niet goed de overeenkomst gelezen voordat ik heb getekend.
In februari hebben we derde gesprek, omdat we toch andere kleur willen hebben. Hier komt het probleem.
Het blijkt wat we hadden gekozen is in laagste/slechste categorie.
Er komt dan discuss waarom het niet van te voeren hadden verteld dat we de slechste categorie hadden gekozen.
Als we nu andere kleur willen hebben, moeten we behoorlijk bedrag bij moeten betalen.
Na een tijdje met de verkoper discussiëren, zegt hij letterlijk “Als het nu al zo gaat dan kunnen wij beter hiermee stoppen dan storten wij de aanbetaling terug en dan zijn we klaar”.
We zijn akkoord gegaan met zijn voorstel.
Hij loopt even weg naar zijn collega, en toen hij terug komt zegt hij dat we toch 15% annuleren kosten moeten betalen. en toen zijn we boos weggegaan.
Het is echt belachelijk dat ze de bestelling willen annuleren, we moeten de kosten betalen!!
Later ontvangen ik een mail van Grando met een factuur voor de annuleren kosten.
Ik had mail teruggestuurd dat ik niet mee eens ben dat ik het moet betalen. Krijg tot op de heden geen antwoord terug.
Zo is het makkelijk geld verdienen Grando.
Jonny geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Daan geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Echtpaar Mijdrecht geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Nadja geeft5 uit 1 tot 5 sterren
M.H. Cohen geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Joost geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Na thuis al onze wensen te hebben doorgegeven per email hebben wij nooit meer iets van M vernomen. Drie keer ook telefonisch kontakt opgenomen en zijn collega’s gaven ook aan het zeer merkwaardig te vinden dat hij nergens meer op reageert (emails, terugbel verzoeken). Ik neem aan dat M zijn hoofd ergens anders zit, maar hij is niet meer geïnteresseerd in zijn klanten.
Remco geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Ann & Gijs geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Josje geeft1 uit 1 tot 5 sterren
belangstellend geholpen.
In onze beleving was de prijsopgave transparant en niet abnormaal hoog. Het montageteam heeft ook vakwerk geleverd waardoor het resultaat boven verwachting mooi is geworden. Wij bevelen Grando en Jan zeker aan.
C & W, Almelo geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Gp geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Gert geeft4 uit 1 tot 5 sterren
dave mid. geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Lydia Koning geeft4 uit 1 tot 5 sterren
met groet
Piet
P.j.m Mertens geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Het leveren duurt behoorlijk en loopt vertraging op waar je zelf achteraan moet. Ten opzichte van de prijs, die wij uiteindelijk hebben neergelegd zijn we wel tevreden. Grando is globaal gezien echt wel een goede keuze; de afstemming tussen verschillende betrokkenen kan beslist beter in het voordeel van de klant
pj du buy geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Buiten dit, een prettige ervaringen waarbij alles volgens afspraak is gelopen.
nachtbraker geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Grando Hengelo verdiend een 10!
Astrid geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Mansmind geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Wij zijn hele blije klanten!!
W. Pauwels en R. Janssen
Wieneke geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Wat een inferieure kwaliteit. Onvoorstelbaar slecht!
Nooit meer een Grando Keuken! Jammer, jammer . Personeel was erg welwillend en toegankelijk. Maar inmiddels is de vestiging opgrheven. Zonder enig bericht.
ellie geeft1 uit 1 tot 5 sterren
effectiviteit van winkel + montage samen. Er ontbrak aardig wat (waaronder handgrepen, laderails)
en afwerking liet te wensen over.
Na aan de bel getrokken bij filiaal met spoed opgelost en overladen met excuses.
Goed afgerond dus.
anniediepie geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Helaas ging het vanaf de plaatsing/installatie van de keuken compleet de andere kant op. Tot op heden, vele maanden na eerste plaatsing, is de keuken nog steeds niet compleet geplaatst. Meerdere keren is de monteur geweest en telkens deed hij niet alles wat hij moest doen en duurde een herhaalbezoek weken ipv dagen.
Variërend van niet sluitende vriezer en koelkast, niet goed afgehangen kastjes, fornuis te laag, te weinig verlichting, niet complete afzuigkap, etc.
Nu is het fornuis eindelijk voorzien van hoge poten maar wordt doodleuk vergeten de planken onder het fornuis terug te plaatsen. Melding g hiervan heeft wederom niets opgeleverd, na 2 weken.
VvHonk geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Na de plaatsing van de keuken in januari gaan we een mooie badkamer uitzoeken.
Beoordeling ****** PERFECT!!
kees geeft5 uit 1 tot 5 sterren
T. Jansen - Rauwerda geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Op de website staat dat je 1 keukenadviseur krijgt. Dat is niet waar, er zijn er 2 waarvan de een niet weet wat de ander zegt en omgekeerd. De eigenaar van de zaak kent niet eens zijn eigen tarieven en voorwaarden.
De restpunten van de keuken zijn na ruim 7 weken nog altijd niet opgelost en beloften hierover worden niet nagekomen. Als je een nieuwe klacht toevoegt krijg je te horen dat je hebt getekend voor oplevering, maar dat men er op terug zal komen. Niet dus. Als je een e-mail stuurt wordt die niet beantwoord (omdat ze er zoveel krijgen) en als je opbelt beloven zij terug te bellen wat niet gebeurt. Een negatieve recensie (maar wel eerlijk) wordt niet geplaatst. We begrijpen inmiddels waarom zij er op staan dat je van te voren alles betaalt. We zijn het inmiddels goed zat.
Aad geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Nav mijn klacht op 23 aug geplaatste update:.
De klachten zijn -nadat we eerst schriftelijk een ingebrekestelling hebben gestuurd- gedeeltelijk opgelost.
Drie ontbrekende deeltjes zijn geplaatst. Voor een doorhangend aanrechtblad heb ik zelf de oplossing aangedragen en de materialen geleverd! Plinthoeken in de verkeerde kleur konden niet worden vervangen en een te lang aanrechtblad kon niet worden ingekort. Ook over de toegezegde omruil van de oven wordt niet door Grando gerept. Kortom: er valt mee te leven maar wat een klantonvriendelijke en onkundige keukenzaak, Eens maar nooit weer!
KJ geeft5 uit 1 tot 5 sterren
patries geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Wout geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Stel Hilversum geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Heracles geeft5 uit 1 tot 5 sterren
robin geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Jeroen en Femke
JF geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Dylan Goedegebuur geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Yasmin geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Esmée geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Verder totaal ongeïnteresseerd. Er werden volkomen onduidelijke prijsindicaties gegeven. Deze club valt voor ons door de mand(emakers)
Janita geeft1 uit 1 tot 5 sterren
R.H. geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Grando Keukens &Bad Hoogvliet.
Met hoorde en stoten alles vervangen, nu bleek er in 1 deurtje toch een blaas te zitten en de keukenplint (antraciet grijs) sloot niet meer goed aan.Dus ik 6 weken geleden gebeld komt er iemand langs…
Mevrouw we gaan het deurtje vervangen en we kijken naar een nieuw stuk plint……Vandaag de dag dat ze deurje komen vervangen dus verplicht thuis blijven…..Nee hoor deurtje past niet en metaal kleur strip voor de plint wordt geleverd ?? hoe moeilijk is het en de schuld neerleggen bij de leverancier…
PFFFF daar heb ik toch geen boodschap aan
Gaan ze weer opnieuw bestellen…dus weer wachten en weer vrij nemen en maar hopen dat het dan wel goed is!!!!
Patricia Verboom geeft2 uit 1 tot 5 sterren
E. Banwarie geeft4 uit 1 tot 5 sterren
M.a.b. Born geeft5 uit 1 tot 5 sterren
De aankoop van een keuken is toch een behoorlijke uitgave, je verwacht toch enige service. Vervelende ervaring!
jolanda geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Danielle geeft5 uit 1 tot 5 sterren
sierra madre geeft5 uit 1 tot 5 sterren
*klantvriendelijkheid vooraf deze was heel goed ze deeden alles voor ons
* kwaliteit is uitgelegd hoe keukens gemaakt worden en de expertise is aanwezig
*franchiseondernemer is sowieso beter dan grote keten werd gezegd
*kraan kapot blijft lekken drie x voor moeten bellen
*fout geleverde wc pot nalevering duurde 5 weken
Op moment van schrijven is alles werkend.
soraya geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Kasten niet recht boven spoelbak . Aanrechtblad zakt door .
Aanrechtblad verschillende maat .
Omlijsting van stoomoven niet goed afgewerkt in mijn ogen.
Boven plinten van kast niet afgewerkt.
Beschadigd boven kast en spotjes trafo niet netjes afgewerkt.
Ik zal zeker niemand grando aanraden.
Huberts geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Op de tweede afspraak onze keuken uit laten tekenen en rekenen en eigenlijk niet al te lang over nagedacht. Het voelde zeg maar goed. Levering gepland maar werd later ineens opgeschoven door ontbrekend materieel.
Dat kan natuurlijk gebeuren maar het is wel vervelend. Kostte mijn man wel een vrije dag want ik was die dag zelf zoiezo niet thuis. Ondanks dit ‘probleempje’ toch erg te spreken over het totaalpakket.
Bente geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Klantvriendelijk met hulpvol advies en nauwkeurige doublechecks m.b.t. afmetingen en tech specificaties. Twijfelt u nog? Voor filiaal Hazerswoude is dat zeker niet nodig (nee heb geen aandelen)
(tip: vraag naar Carlos)
Grando Hazerswoude geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Meesterschap begint bij aandacht voor je klant. Bijna gingen wij bij Superkeukens voor een eilandkeuken maar gelukkig raadde Grando ons dit later af. Puur op esthetische gronden vonden wij dat mooi en dit is ons ook zo uitgetekend. Hoewel de loopruimte niet heel groot is (open keuken maar effectief beschikbare ruimte ong. 3 x 3 meter) propte men het er in en zei dat het wel kon. Bij Grando vervolgens hield Erwin ons fijntjes voor (hij liet het ons in de winkel zien door stoelen te positioneren in een andere kleine keuken die dan het eiland moest voorstellen) hoe extreem weinig beweringsruimte we dan overhielden.
Langzaam werd ons duidelijk dat we dan zeer ineffectief zouden werken en meer ergernis dan plezier zouden gaan ervaren. Je hebt er inderdaad weinig aan als de kastjes feitelijk wel open kunnen maar je er nauwelijks meer langs kan.
Voor ons werd daarom een hoekkeuken uitgewerkt met extra efficiënte kastruimte en een riante bar i.p.v. onze oude eettafel. Deze meedenkendheid hebben wij als zeer vertrouwd ervaren en ondanks dat we duurder uit waren hebben dan bij Superkeukens hebben we het toch aanvaard. Echt een gevoelskwestie dus. De bezorgdienst controleerde de materialen bij aflevering op beschadigingen en de montage verliep nauwkeurig.
Samenvattend concluderen we dat de samenwerking met Grando een goede is geweest.
P de Leeuw geeft5 uit 1 tot 5 sterren
venus geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Fam. Hollaardt geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Montage technisch goed maar in de detailafwerking niet geweldig. Klodderige kitranden all over. Had ik het direct gezien had ik er wat van gezegd. Ik heb bijna 10K neergeteld en dan wordt het als een broddelwerkje gepresenteerd. Zelf laten bijwerken maar zou niet nodig moeten zijn.
Clv geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Achmed A. geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Nauwkeurige begeleiding bij uitwerking v/d keuken en zwakke punten worden niet onder het tapijt geveegd.
Duurde wel bijna zes weken tot de achterwand eens werd geplaatst.
Remmert geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Bij het monteren hiervan bleek één kastje niet de benodigde sparing in het hout te hebben waardoor deze niet gemonteerd kon worden. Hierover heb ik meerdere keren moeten bellen en mailen. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat Grando niet kosteloos een nieuw kastje kon leveren… Erg vreemd, ze hebben tenslotte niet het juiste product afgeleverd en voor zover er garantie op een keukenkastje kan zitten was het defect nog altijd binnen een jaar na levering geconstateerd. Je word dus goed geholpen als je iets wilt kopen maar daarna is de service waardeloos.
Kroon geeft2 uit 1 tot 5 sterren
Plaatsing geen bijzonderheden behalve dat de bezorger keurig vooraf belde dat hij er aan kwam en z’n vracht onbeschadigd afleverde. 0 klachten over.
Waar wel verbetering ligt zijn de aftersales. Het is me te zot voor woorden dat ik een week wacht op een belletje naar een toeleverancier (Miele, defect aan vaatwasser)
Wat ik dan maar zelf in een half uur regel… Oordeel: Kwaliteit/prijs en behandeling klant gewoon goed, nazorg kan en mag zeker wat beter.
Peter geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Jet geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Haitske geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Misschien helpt deze slechte recensie om de heer in actie te laten komen.
Ontevreden klant geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Marloes geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Je krijgt wel het idee dat de keuken op basis van het opgegeven budget is berekend (en een beetje extra). Je kan wel op je budget uitkomen maar dan moet je kiezen voor goedkopere oplossingen. Bijvoorbeeld de apparatuur en de keuze voor het aanrechtblad. We weten dat het elders wel anders kan gaan.
Familie Aarts, Nuenen.
Aarts geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Omdat de architect mee kwam waren ze hier meteen al niet zo happig op. Dat lag niet zozeer aan de verkoper, maar meer aan onze architect. Het ontwerp dat vervolgens in 2 sessies gemaakt werd bleek ver boven budget! Niet zo handig van onze man om een keuken te laten ontwerpen die veel te duur was. (Begroting rond 20 mille ontwerp rond 50 mille) Dit doet overigens niet af aaan het contact dat wij met de grando adviser hadden. Dit was perfect. Omdat wij er financieel niet eens in de buurt kwamen gaan we nu op zoek naar een goedkopere winkel, want wij willen perse dit ontwerp. Sorry dus voor de adviseur van Grando, die ons perfect heeft geholpen.
Ronald geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Lieke geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Robert Cox geeft3 uit 1 tot 5 sterren
De prijs zat al in de goede richting. Het was moeilijk om daar eerst iets over te zeggen want we wilden keuken en badkamer tegelijk kopen ivm duokortingen. En vooral van het gedoe af zijn. We hebben geprobeerd alles zelf te online te verzamelen met als doel nog goedkoper uit te zijn. Dus materiaal en accessoires overal los kopen. Bij badkamers is dat nog wel te doen, maar bij keukens dus niet! Begin er niet aan.
Het lijkt inderdaad goedkoper maar het is inmiddels zo’n hels karwei met uitzoeken dat we het niet meer zien zitten. Daarnaast is ons verteld dat het bij problemen lastiger word want waar ga je naar toe als je alle onderdelen samen gaat verzamelen en elders koopt?? Onze berekeningen komen op ongeveer 10.000 uit voor ‘zelf doen’ en 12.500 bij Grando. Betaal iets meer en bij 1 zaak en de kans op fouten is aanzienlijk kleiner.
Onze keukens is tot onze grote opluchting dan ook zonder problemen geleverd en geplaatst. Hier zijn we enorm blij mee!
Meike Koning geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Wij zijn in elk geval heel erg tevreden over wat Grando tot nu toe voor ons heeft gedaan. Onze verkoper ging op elk detail in en wilde duidelijk niet alleen verkopen maar ook een goede dienst leveren.
Tevens zijn wij goed in kunnen gaan op de badkamer. Ook hier werden we als het ware aan het handje genomen.
In de keuken een zwart & wit design uitvoering. In de badkamer witte meubels en zwart gemeleerde 60×60 tegels. Tot nu toe ervaren we door deze totaalaanpak een stuk minder stress dan verwacht. Hopelijk blijft dat zo!
Danique geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Lucky geeft3 uit 1 tot 5 sterren
keuken gekocht filiaal Rotterdam.
-Daar staat een goed team met veel deskundigheid. -Oude keuken snel eruit gebroken en de nieuwe vlot gemonteerd. – Verder geen bijzondere gebeurtenissen noemenswaardig in dit traject. Wij genieten van onze keuken.
FdeB geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Jaap geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Dat verliep 7 jaar terug prima. Complete levering, geinstalleerd door een aangeraden installateur en eigenlijk nergens iets te klagen over.
Nu zoeken we een keuken… zien of dat weer zo goed gaat.
Celeste geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Onderhandeling moet nog plaatsvinden.
We zijn benieuwd
Haagsche Kees geeft4 uit 1 tot 5 sterren
tot nu toe indruk goed.
we hebben bruynzeel en grando gehad en gaan we nog kijken bij roescher en beslissen dan definitief. onze verwachting is dat deze winkels in hetzelfde niveau vallen.
hans irma geeft3 uit 1 tot 5 sterren
poste geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Jason geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Plaatsing was wel chaos maar iedereen deed zijn best om ons desondanks zo min mogelijk overlast te veroorzaken.
Michel W. geeft5 uit 1 tot 5 sterren
anoniem geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Jan geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Hans Verspaandonk geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Klopt niet, beoordeel Grando keukens uit Naaldwijk met geen enkele ster. Ik zal ook nooit iemand adviseren hier naar binnen te gaan om een keuken aan te schaffen. Overweeg ook om via de diverse “sociale media” een waarschuwing uit te laten gaan zodat er niet meer gedupeerden bij komen. Ondanks feit dat aankoop huis niet doorging (verkoper was van de kans daarop op de hoogte!!) toch tot afname van keuken dwingen, gekker kan gewoon niet!!!!
O.W. geeft4 uit 1 tot 5 sterren
fam Feenstra geeft4 uit 1 tot 5 sterren
niet droog (erg nat) en niet goed schoon .
na 3 keer een afspraak gemaakt te hebben en dat het wel goed zou komen ,houden ze ons gewoon aan het lijntje ( ruud ) de keuken is 1 maand oud dus een beetje service mag er wel wezen .
verkopen JA sevice NEE en nog steeds niet ,dus nu verdere stappen nemen
robert geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Joost geeft5 uit 1 tot 5 sterren
D.N.P. Engelbertink geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Kitty geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Wij hadden speciaal bij Grando navraag gedaan of deze leiding voor de inbouw een probleem zou zijn want anders zouden we een loodgieter vragen de leiding anders te plaatsen. Echter volgens Grando was dit niet nodig omdat deze achter de koelkast zat en het aantal CM’s zou geen probleem zijn. Bij plaatsen keuken bleek dit dus wel een groot probleem. Het aanrechtblad was niet juist gesneden en de maten klopte niet dus de keuken kon sowieso niet geplaatst worden die dag.
We zouden een “boete” krijgen omdat wij de muren niet gereed hadden en dus Grando voor niks zou zijn gekomen. Omdat ik het niet eerlijk vond heb ik gebeld en verteld dat medewerker Robin ons verteld had dat de leiding geen probleem zou zijn en dat het aanrechtblad niet geplaatst kon worden, dus hun komen de afspraak sowieso zelf niet na.
Robin ontkende in alle toonaarde en het werd dus een welles nietes spelletje. Dus ik ben naar Grando toe gereden en ben daar het gesprek aangegaan met mijn moeder om me rustig te houden.
Robin bleef ontkennen en zou mij tegemoed komen door de “boetekosten” te delen. Echter ik had de boete al moeten betalen dus zou hij de helft ervan terug storten.
Er werd niets terug gestort en na een week vroeg ik of het gelukt was. Het antwoord was dat hij ons rekeningnummer niet had. Dus ik gaf het hem. Wederom na een week niets. Weer gebeld. Helemaal vergeten ik maak het nu terwijl u belt over. Na een week niets…
Weer gebeld en hij zei dat hij het cash zou langs brengen die dag. Niemand kwam langs. Dus ik naar Grando en Robin aangesproken en daar ter plaatse geld geeist. Zijn antwoord was dat hij het geld in een enveloppe had gedaan en bij ons in de brievenbus had gegooid.
Ik heb m letterlijk bij zn kleding gepakt en werd even heel boos en uiteindelijk (nadat zijn collega dreigde de politie te bellen en ik antwoorde ja graag) gaf hij het bedrag toch af.
Dan nu, de ring waarop de kraan staat is van kunststof en brak doormidden en verpulverde helemaal.
Kan gebeuren, ik naa Grando Hilversum want volgens Keukenkampioen Amersfoort hebben zij alles overgenomen van Grando Amersfoort. Bij Grando Hilversum kregen we een post it briefje in onze handen met uitleg bel dit nummer maar van Keukenkampioen klantenservice want wij doen hier niks mee.
Ik bel het nummer en een vriendelijke dame vroeg mij naar onze gegevens en kwam tot de conclusie dat er nergens meer een dossier van ons was.
Zou je documenten van de keuken willen inscannen en mailen? Was de vraag. Dat gedaan en alles gemaild wat we maar hadden van het oude Grando Amersfoort (god hebben hun ziel).
Ze kwamen er niet uit bij keukenkampioen welke kraan het was en of ik een foto wilde mailen van de kraan.
Geen probleem en flits flits hier is de foto van de kraan van het ringetje en hopen dat het goed komt.
Nee, nog niet. Kunt u de diameter van het ringetje opmeten en doormailen? Geen probleem, doen we. Incl foto met het ringetje en de centimeter.
Nu komt het goed! Nee, we komen er niet uit! Ga maar naar ons filiaal in Amersfoort of naar ons Magazijn in Waalwijk met de gehele kraan.
Waalwijk is mij vanuit Baarn iets te ver maar Amersfoort, oke, alles voor dat ene ringetje.
Was bij keukenkampioen Amersfoort en een hele vriendelijke dame stond me te woord maar kon zich niet voorstellen dat de klantenservice Keukenkampioen mij naar hun filiaal stuurde, eigenlijk moesten wij toch echt naar Grando Hilversum.
Gelukkig hebben we slimme telefoons en het mailtje was al snel tevoorschijn getoverd waarin de klantenservice mevrouw mij en mijn kraan naar of Waalwijk of filiaal Amersfoort toe verwees.
Er werd gebeld dat dit echt niet kon en dat het filiaal niets van kranen op voorraad heeft (wat ik ook kan begrijpen).
Dus opnieuw moest de diameter van het ringetje opgemeten worden. Doen we ter plaatse, met de mevrouw van keukenkampioen (op haar echt niets aan te merken, heel vriendelijk en behulpzaam) en de gegevens werden telefonisch doorgegeven.
Nu komt het eindelijk goed! Nee, krijg 2 dagen later een email van de zelfde mevrouw als waarmee ik ervoor contact had van de klantenservice om welk ringetje gaat het nu precies? Die onder het aanrecht of waar de kraan op staat? Heel raar want na vele foto’s met tekst en uitleg en een zoektocht van weken naar dat ene ringetje bleek men niet te weten dat het om de bovenzijde ging?
Geen probleem, netjes terug geantwoord dat het om de ring gaat waar de kraan op staat incl een extra foto.
Vandaag antwoord: Helaas laat het magazijn weten dat er teveel soorten ringen bestaan dus het is niet te doen. Groetjes….
Dus na weken van van mailen, foto’s maken, inscannen, langs rijden, meten en een zoektocht waar de FBI nog een puntje aan kan zuigen, eindigd hier alles en komt het eigenlijk erop neer “zoek het maar uit”…
Liefst zou ik de handdoek in de ring gooien maar die ring is stuk! Wij zijn de dupe van het naar elkaar vinger wijzen tussen Grando keukens en Keukenkampioen en het zoekraken van het dossier…. 1 ding hebben ze wel eerlijk verteld bij de verkoop van de keuken, je kunt zelf gaan koken …. alleen blijkt dat nu van woede (-:
Van Veen geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Ymke geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Marie-Louise geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Robbie geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Corry & Bart Nieuwegein geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Ramon van D. geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Grando klant geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Afspraken niet nakomen
Monteurs maken fouten en dan wordt er ontzettend moeilijk gedaan om het op te lossen.
Zeer slechte ervaringen… En garantie… Krijg je niet lullen ze wel een krom verhaal aan.
Ae geeft1 uit 1 tot 5 sterren
We zijn heel benieuwd of de keuken volgende week wel goed verloopt. Vooraf waren we erg positief en hebben we dit ook tegen andere mensen verteld. Inmiddels hebben we iedereen aangeraden om 2 keer na te denken voordat ze hier hun producten kopen. Ook een negatieve reactie op internet geven, is niet onze stijl. Maar de manier waarop dit proces verloopt, vinden we ook geen stijl. Dus laten wij nu toch weten, dat de communicatie met de regelmeneer van Grando ronduit slecht is. (die met de verkopers overigens niet, maar die kunnen niet zoveel doen.)
M.B. geeft2 uit 1 tot 5 sterren
Voor mijn vrouw en mij was het gelukkig de 3e keuken en dan leert men wel. Grando heeft ons een vertrouwd gevoel gegeven. Een mooie winkel als u op zoek bent naar een degelijke keuken en badkamer. Combikorting is mogelijk. Er werd snel op vragen gereageerd.
gr. Piet
P. Kersten geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Annelie geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Wat ons vooral is bijgebleven is het deskundige advies. Hulde!
Kock Anthonissen geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Plinten die ontbraken uit overgehouden deurtjes gezaagd. Allemaal kartelrandjes.
Deur koelkast sluit slecht.
Vaatwasser scheef eronder geplaatst.
Quooker aangesloten op een aanwezige stopcontact en niet goed gedaan..kortsluiting..draad doorgebrand.
Naad aanrechtblad bij kookplaat te strak aangedraaid..rand en kookplaat werkte niet.
Stoomdraad los in stopcontact.
Afzuigkap scheef geplaats en het stucwerk drama en zo kan ik nog wel even verder gaan.
Denk dat deze keuken het niet lang volhoud, alles door zeer onbekwaam personeel uitgevoerd.
Poly geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Beste Poly,
Wat vervelend om te lezen dat de plaatsing van de keuken niet is gelopen zoals het moet lopen. Kunt u ons uw gegevens toesturen via http://www.grando.nl/service? Onze servicemedewerkster van het hoofdkantoor zal dan contact met u opnemen.
Alvast bedankt.
Nicolle en Gerhard geeft4 uit 1 tot 5 sterren
de vries geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Totaal geen service Zeer slechte plaatsing totaal
geen afwerking
Na ruim een jaar nog geen oplossing
Zonde van mijn geld
Pepers geeft1 uit 1 tot 5 sterren
AJp geeft3 uit 1 tot 5 sterren
v.d.zanden geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Drie weken voor de geplande plaatsingstijd van de keuken begon onze klussenman aan de voorbereidingen. Toen de dag dat hij de tegels zou leggen naderde begonnen we Grando te bellen zodat de klussenman de 2 maanden daarvoor bestelde tegels zou kunnen ophalen. Geen reactie. Contactpersoon niet te bereiken. Op de geplande tegelzet dag, waren er geen tegels. Bleek dat Grando een week eerder had gehoord dat de tegels niet leverbaar waren. Ipv ons te informeren zodat we snel op zoek konden naar nieuwe tegels, probeerden ze het zelf op te lossen en lieten ons in spanning. Tegelzetter naar huis gestuurd en met spoed op zoek naar nieuwe tegels die direct leverbaar moesten zijn. Hele vervelende en stressvolle situatie.
Toen uiteindelijk de keuken geplaatst ging worden kwam er 1 installateur. Daarover waren we wel verbaasd, want kon hij in zijn eentje in de beloofde 1-2 dagen een keuken zetten? Nee, vertelde hij, hij zou de hele week bezig zijn. Loze belofte dus. En we kwamen in de problemen want een dagje uitlopen hadden we wel ingecalculeerd, maar 3-4 dagen uitloop niet. We hadden een feestje gepland.
Toen uiteindelijk om 18:00 s’avonds van de 5e plaatsingsdag de installateur klaar was en naar de deur liep om te vertrekken, vroeg ik: u neemt toch alle verpakkingsmaterialen mee terug? Zei die: Nee, dat doen we nooit. Zaten we met 2 manshoge stapels dozen, plastic en andere troep die gebruikt waren tijdens het plaatsen van de keuken. Omdat we minstens 20 keer naar de stort zouden moeten rijden om dit op te ruimen (en we hadden maar een paar uur voor het feest begon) hebben we iemand in moeten huren om het in zijn bus af te voeren. Dat was dus nóg een loze belofte geweest van de verkoper.
Andere dingen gingen ook fout, zoals dat het keukenblad niet aan de zijkanten gepolijst was, zodat ze met 5 man moesten komen om het terug te brengen naar de fabriek.
De keuken is mooi en ben ik blij mee, maar het proces… nooit meer.
Judy geeft2 uit 1 tot 5 sterren
(tipje, meer tips voor een keuken kopen toevoegne)
simon
op zoek naar een keuken geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Van der Meulen geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Jp geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Nazorg: oneffenheden zijn snel verholpen.
Gerda geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Peter geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Relatief weinig voorbeelden in de winkel als je het vergelijkt met andere grote keukenzaken
De helft van de winkel was voor de badkamers gereserveerd
Molenaar, A geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Globale offerte volgt npog.
J.P. van der Pols geeft3 uit 1 tot 5 sterren
dollen geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Ilhan T geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Severens, P geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Alles waar ik op voorhand negatief over was, heeft goed uitgepakt.
Ik zag op tegen al het werk dat verricht moet worden voor de keuken geplaatst is. De oude keuken moest gedemonteerd worden wat natuurlijk van het hele huis een grote puinzooi zou maken.
Dan moest er een nieuwe keuken uitgezocht worden wat een hele opgave zou worden met al die nieuwe technieken binnen de keukensector.
Daarna zou er natuurlijk onderhandeld moeten worden over de prijs waarbij de keukenboer zoveel mogelijk aan ons probeert te verdienen.
Ik zat er compleet naast. Grando heeft uitstekend werk geleverd. Bij ons eerste bezoek aan de winkel hebben wij een mooie keuken opgesteld zien staan. We zijn dezelfde middag nog met de adviseur aan het ontwerpen geslagen. Hij heeft ons voor- en nadelen kunnen geven van bepaalde apparatuur. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een koel- vriescombinatie, vaatwasser, afzuigkap, gaskookplaat en een combi-magnetron.
Hieruit kwam een prijs waar de adviseur een interessante korting op kon geven. Het zat net onder ons maximaal te besteden bedrag. We waren ook meteen erg tevreden over het ontwerp. Om die redenen hebben wij gelijk ja gezegd op de nieuwe keuken.
De service die Grando biedt is heel breed, want ze hebben ook de demontage van de oude keuken gedaan. Het nodige leidingwerk is aangepast en een lange wand is opnieuw gestuukt. Deze klus is snel geklaard en zonder overlast te veroorzaken. Daarna is de nieuwe keuken geplaatst waar ik ook erg over te spreken ben. Het hele team verdient een grote pluim!
JODY geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Koen geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Echter na enkele jaren begint de laklaag van de frontpanenen los te laten. Klacht binnen de garantieperiode gemeld bij Grando Retail. Na meer dan 7 maanden van bellen / mailen nog steeds geen reactie van Grando mogen ontvangen. Bij de verkoop word er van alles belooft, echter wanneer men aanspraak wil maken op garantie / service geeft men niet thuis, ze nemen niet eens de moeite om het probeem ter plaatse te beoordelen.
Al met al slecht, doe je zelf een plezier en loop met een grote boog om Grando heen want de prijs kwaliteit verhouding is bij Grando echt slecht.
De With geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Beste heer de With,
We hebben uw service verzoek ontvangen. Zoals telefonisch en per mail aangegeven zal Grando Retail uw aanvraag in behandeling nemen omdat de vestiging in Leeuwarden is gesloten. Het voorstel heeft u al reeds ontvangen.
Er word beweerd dat er al een voorstel is ontvangen, echter heb na 8 maand nog steeds geen juist voorstel mogen ontvangen. De concurrent kan binnen 3 dagen een voorstel doen. Grando wil alleen een voorstel sturen na wanneer het voorstel van de concurrent word toegestuurd.
Iris Hendriks geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Om er zeker van te zijn dat een adviseur tijd had, heb ik een afspraak gemaakt. Het gesprek ging beter dan verwacht. Niet gelijk gericht op het verkopen van de keuken, maar echt verdiepen in mijn wensen en wat in mijn situatie de beste keuken zou zijn. Blij verrast met deze ervaring.
B Lansink geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Alicia geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Daarna is het is gebleven tot dat ik zelf belde (2 februari) en kreeg te horen dat er personeelstekort is hierdoor kan hij niet kan voldoen aan de wens om een offerte op tijd uit te brengen.
Ik heb in overleg met hem besloten om bij een concurrent mijn keuken te gaan inkopen.
Teleurgesteld geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Cas geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Duimen dat de levering en montage ook voorspoedig zal verlopen.
A. van Mastenbroek geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Na 5 minuten keek er eentje m’n kant op en toen weer weg.. Dus ik ben maar weggegaan
Stephanie geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Boris geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Annemiek geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Bas geeft4 uit 1 tot 5 sterren
prettig ontvangen in de winkel
groot assortiment om uit te kiezen
De recensies en ervaringen die ik lees bevestigen mijn positieve eerste indruk.
Ik heb de brochure van o.a. Grando hier aangevraagd en zal binnenkort moeten beslissen.
10 P&S geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Mireille Kocken geeft3 uit 1 tot 5 sterren
HenT geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Wat fijn om te horen! Het is inderdaad altijd spannend, zeker omdat het een aankoop is welke u niet elke dag doet. Erg fijn om te horen dat alles naar wens is verlopen. Fijn dat we het goede gevoel wat u tijdens uw aankoop had, waar hebben kunnen maken tot de plaatsing! Heel veel plezier met uw aankoop.
Birgit geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Fijn om te horen dat uiteindelijk alles opgelost is. Helaas kan het af en toe voorkomen dat niet alles loopt zoals het moet lopen, maar fijn om te lezen dat uiteindelijk alles netjes is geleverd. We proberen het altijd zo goed en snel mogelijk op te lossen:)
peter jansen geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Beste Peter,
Vervelend om te horen. We willen graag kijken hoe we dit het beste voor u kunnen oplossen. Kunt u uw verhaal/service insturen via http://www.grando.nl/service? Alvast erg bedankt!
Sylvie geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Beste Sylvie,
Bedankt voor uw uitgebreide terugkoppeling en fijn om te horen dat alles goed werkt. Eventueel kunnen wij u extra uitleg geven over de werking van het apparatuur, zodat u hier optimaal gebruik van kunt maken. Hiervoor kunt u het beste even contact opnemen bij de vestiging waar u uw keuken heeft gekocht. We wensen u erg veel plezier met uw nieuwe keuken!
Fam. Mensink geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Fijn om te horen fam Mensink.
Veel plezier in uw mooie nieuwe keuken! Bedankt voor het delen van uw ervaring.
Geen verkoopdruk maar gewoon een erg fijn gesprek gehad met Richard.
Hele goede en duidelijke informatie en een erg leuk ontwerp waarin al onze wensen zijn opgenomen!
Ook de levering en plaatsing door Raymend verliep helemaal naar wens!
Wat ons betreft zeker een aanrader!
Petra en Hans geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Beste Petra en Hans,
Fijn dat u direct een “klik” had met Grando Emmen. Ik zal dit compliment doorgeven;)
Bedankt voor het delen van uw ervaring!
Na de hele showroom gezien te hebben gaf hij uitleg over verschillende fronten, bladen en grepen. We hadden er meteen een goed gevoel bij. Hij heeft adhv onze wensen de tekening gemaakt en begreep goed welke materialen wij in gedachten hadden. Hij heeft de offerte opgesteld en we kwamen er na een korte onderhandeling al uit. Ben blij met de keuze en hoe prettig de koop is verlopen.
Y Kuin geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Wat fijn om te horen heer/mevrouw Kuin. We wensen u erg veel plezier met uw aankoop. Mocht alles zijn geïnstalleerd dan vinden wij het altijd leuk om het eindresultaat op onze website te delen. Bedankt voor uw reactie.
J.V. geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Bedankt voor uw reactie. Fijn om te horen dat alles nog goed is nageleverd en u volop kunt genieten van uw nieuwe badkamer en keuken! We wensen u veel kook- en badplezier toe!
Kees geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Beste Kees,
Leuk dat u weer aan Grando denkt bij de uitbreiding van uw keuken. Bedankt voor het delen van uw ervaring. We zullen bovenstaande als feedback naar Grando Son communiceren. Een goed aandachtspuntje. Dank daarvoor!
Veel loze toezeggingen. Absoluut een afradeN 0 maanden nog steeds niet fatsoenlijk opgelost
John geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Beste John,
Zou u contact kunnen opnemen met de klantenservice van het hoofdkantoor. Wij horen graag uw verhaal, zodat we dit met de vestiging kunnen bespreken. Alvast erg bedankt.
Vriendelijke groet,
Grando Keukens & Bad
Jgd geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Beste,
Fijn om te horen. Mochten we nog iets kunnen betekenen dan horen wij dit natuurlijk graag. Succes met het uitzoeken van uw nieuwe keuken.
Vriendelijke groet,
Grando keukens & Bad
WIM vaN Norel geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Prent geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Beste Prent,
Fijn om te horen dat u tevreden bent met het resultaat/advies van een van onze keukenadviseurs!
vriendelijke groet,
Grando Retail
Teeuwisse geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Goed om te horen dat u tevreden bent over uw winkelbezoek. Mochten er nog vragen zijn, dan horen we dit natuurlijk graag.
Vriendelijke groet,
Grando Keukens & Bad
Vd Akker geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Fijn om te horen heer/mevrouw van vd Akker!
Met het gemaakte ontwerp naar huis gegaan om er nog even over na te denken. Toch waren we nog niet erg tevreden en we zijn terug gegaan naar de showroom.
Opnieuw om de tafel gezeten en uiteindelijk weer tot een compleet nieuw ontwerp gekomen. Het was dit keer een andere verkoper met nieuwe ideeën. Toch waren we niet compleet blij met het ontwerp. Na nog wat kleine aanpassingen, de verkoper had nog steeds geduld voor ons ondanks dat wij continue veranderde van mening in de keuken, de keuken gekocht.
Fijn dat er zoveel geduld voor ons was en we elke keer met alle tijd geholpen werden.
Vaste klant geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Goedendag,
Fijn om te horen dat u zo’n positieve ervaring heeft en deze ook wilt delen. Dit horen wij graag:)
Vriendelijke groet,
Grando Keukens & Bad
S & B geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Goedemorgen S & B,
Leuk om te horen dat u inspiratie heeft opgedaan in één van onze showrooms. Naast de keukens in de showroom kan de adviseur ook een keuken op maat maken of combinaties maken van verschillende elementen. Zo krijgt u een unieke keuken!
Succes met alle voorbereidingen en hopelijk tot ziens bij Grando!
Sven geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Hoi Sven, renoveren is inderdaad een goede optie als u niet voor een nieuwe keuken wilt gaan, maar wel een totaal nieuwe uitstraling!
Fijn dat u zo goed bent geholpen! En bedankt voor je bericht hierover op deze website!
Vriendelijke Groet,
Grando Keukens & Bad
Hij kwam met goede tips en dacht prettig mee. Alles was mogelijk. Er werd een tekening gemaakt om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
We kregen ook een aantal brochures mee van verschillende leveranciers van apparatuur.
Wanneer we concreet gaan worden voor een keuken komen we hier zeker terug.
Herman geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Beste Herman,
Leuk en fijn om te horen dat u zo enthousiast bent over Grando Keukens & Bad. Wanneer wij nog iets voor u kunnen betekenen, dan horen we dit natuurlijk graag.
Succes met alle voorbereidingen!
Vriendelijke groet,
Grando Keukens & Bad
Kwaliteit: +
Leveijtd:+
keukenofferte: +
verkoopdruk: +/-
Al met al positieve ervaring geweest.
++++ geeft4 uit 1 tot 5 sterren
De aflevering van de keuken ging boven verwachting, want deze werd sneller geleverd dan de badkamer destijds. Ook de montage van de keuken ging sneller dan bij de badkamer. Misschien omdat de keuken minder aansluitingen betreft met het huidige leidingen systeem in ons huis, maar de monteurs hebben het prima voor elkaar gemaakt. Nu kunnen we niet alleen genieten van onze nieuwe badkamer, maar ook van onze keuken. Het voordeel van het kopen van een badkamer en een keuken bij dezelfde zaak, is dat ze nu perfect op elkaar aansluiten. De elementen uit de badkamer, qua kranen en uitstraling, hebben we nu terug laten komen in de keuken. Zo hebben we nu in het bad, de wasbak, en de spoelbak in de keuken allemaal een vierkante kraan, en zijn alle kasten van zowel de badkamer als de keuken donkerbruin met een chroom kleurige handgrepen.
Erg tevreden over de keuze om beide bij Grando te kopen.
van der sande geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Beste meneer/mevrouw van der Sande,
Wat leuk om te lezen en dat u uw goede ervaringen deelt op deze website.
We wensen u heel veel plezier in uw nieuwe keuken, dat er maar veel mooie gerechten gemaakt mogen worden:)
Vriendelijke groet,
Grando Keukens & Bad
In de middag werd ik meteen gebeld voor een afspraak in de showroom? Ik vertelde haar dat ik wilde dat er iemand tuis zou komen zoals vermeld op de website. ( ik ben namelijk invalide ) Hier moest ze eerst overleggen en zou nog terug bellen. U begrijpt het al ik ben nooit meer terug gebelt.
L.oostra geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Beste heer/mevrouw Loostra,
Dat is wel vreemd, in principe zou u het boek dinsdag/woensdag moeten ontvangen wanneer u deze vrijdag heeft aangevraagd. We hanteren hierin namelijk 3 werkdagen voor.
Kunt u uw gegevens toesturen naar service@grandoretail.nl, dan sturen we het boek alsnog naar u toe. Daarnaast horen we ook graag welke vestiging de belafspraak niet is nagekomen. Dan kunnen we dit even nagaan. Een afspraak bij u thuis moet namelijk geen enkel probleem zijn.
We horen graag van u.
Vriendelijke groet,
Hoofdkantoor Grando Keukens & Bad
Anne geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Geachte mevrouw,
Aangezien wij ons totaal niet in dit gesprek herkennen wil ik u vragen uw contactgegevens naar ons te e-mailen via info@grandozaandam.nl . Kunt u ook aangeven of dit echt bij Grando Zaandam is geweest? Zo nee, graag deze beoordeling weghalen.
Hiervandaan zullen wij contact opnemen en eventueel onze conclusies trekken en u hiervan op de hoogte brengen.
Hoogachtend,
Martijn Kool
Grando Zaandam
Hebben de keukens gemiddeld 8 jaar tot verhuizing.
Nooit problemen met app of folie en scharnieren.
Goede service.
Tine geeft5 uit 1 tot 5 sterren
DenBoer geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Beste heer/mevrouw den Boer,
Een inspiratie magazine is bij ons altijd vrijblijvend, zonder aankoopverplichtingen. Daarom vinden wij het erg vervelend dat u deze ervaring heeft meegemaakt. We zullen dit ook aankaarten bij de vestiging.
Bedankt voor uw reactie.
Vriendelijke groet,
Grando Keukens & Bad
Stef geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Martine/Klaas geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Op de website van Grando hebben wij wel mooie keukens gezien. Wat het mag kosten is voor ons nog onduidelijk, maar als wij een tekening hebben gemaakt van ons nieuwe keukenruimte gaan wij er langs. Iemand al ervaring met de kwaliteit van Grando na 10 jaar?
Berlon geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Yolande de neef kerstens geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Na een aantal keukens in de showroom te hebben bekeken zijn we aan tafel gaan zitten. Mijn partner weet precies hoe de keuken er uit moet komen te zien maar ik nog niet precies. De adviseur heeft een tekening gemaakt op basis van de gegevens die we hebben overlegd van onze keuken. De tekening ziet er netjes en logisch uit. Over het soort inbouwapparatuur, werkblad en kleur van boven en onder kastjes ben ik nog niet helemaal uit. Prijstechnisch heb ik het gevoel dat de prijsindicatie hoger ligt dan wat wij kunnen betalen.
De adviseur heeft ons helemaal vrij gelaten in eventuele verdere stappen. Er is zelfde niet eens naar onze gegevens gevraagd. Om voor de beste prijs/kwaliteit te gaan, gaan we een aantal lokale keukenzaken bezoeken.
Cosa geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Ze voldoen absoluut aan de hoge verwachtingen.
Merel geeft5 uit 1 tot 5 sterren
bezoeker geeft5 uit 1 tot 5 sterren
F.S geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Prijs als eerste genoemd slaat nergens op. Alles adviesprijs. Kwam op €28k. Uiteindelijk naar huis (nadat we toch gevraagd waren vandaag eventueel te beslisse) met een voorlopige prijs van €17k. Er viel nog wel over deze prijs te praten.!!!
Budget van ons is €5k lager.
Met wat andere apparaten wel te halen. Al zal de keukenboer wel minder overhouden dan hij hoopt.
Anders toch elders in de onderhandeling.
Jan Steen geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Anna Birnie geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Nicolette geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Marcel, Sandra geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Pier geeft3 uit 1 tot 5 sterren
aka geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Grando geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Het was druk in de zaak , omdat men bezig was met het maken van een nieuwe brochure. Het gaf meteen het gevoel dat er geen tijd was voor ons , maar goed even rond gelopen en werden toe te woord gestaan door een verkoper die over badkamers gaat en die wel even tijd voor ons had.
Na wat informatie gehad te hebben , ging hij informeren met de persoon die over de keukens gaat , die was juist bezig met een leverancier en had dus geen tijd voor ons.
Na nog wat informatie werd toch een afspraak gemaakt dat de keukenheer bij ons thuis zou kijken wat de mogelijkheden waren , dus vertrokken wij enigszins teleurgesteld terug richting Aardenburg.
Maar goed de afspraak was gemaakt en wij hoopten op een goed en deskundig advies .
De afspraak stond genoteerd op donderdag 9 april rond 09.30.u.
Wat schertst onze verbazing , donderdagmorgen worden wij gebeld zo rond 09.40.u.dat de keukenheer geen tijd had omdat hij met een andere klant een afronding moest maken betreffende 6 keukens.
De klant is koning , vergeet het maar , wij voelden ons duidelijk in de steek gelaten en ik heb die heer duidelijk gemaakt geen verdere zaken te willen doen met Grando.
G.Dhont geeft1 uit 1 tot 5 sterren
De persoon die dit verzorgde, de heer De Jong, ontpopte zich al snel als gewetenloos zakenman. Allerlei zaken werden uitgesloten van de coulanceregeling. Zo werd het aanrechtblad in de coulanceregeling maar voor de helft vervangen en de eventuele schade die zou ontstaan bij deze vervanging was voor mijn rekening. Ik vond dat behoorlijk vreemd, omdat ik de montage voor de onjuist geleverde onderdelen al betaald had en ik vond dat de sloop en de montage van de juiste onderdelen bij de coulance regeling hoorde. Wel, meneer De Jong vond van niet! Ook vond meneer De Jong het heel normaal dat ik het nieuwe [gedeeltelijke] aanrechtblad in de showroom kwam afhalen. Mijn argument of het blad wel zou passen werd gewoon van de hand gewezen. Kortom ik voeg een tweede slechte review aan de lijst toe, maar omdat deze review ook niet het predicaat goed of uitstekend heeft zal dit ook wel niet door Grando geplaatst worden. Mocht dit niet het geval zijn, vind ik wel een andere plek zodat aspirant kopers weten waar ze aan beginnen.
J Kroeze geeft1 uit 1 tot 5 sterren
AJ geeft5 uit 1 tot 5 sterren
bep. kemmeren geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Jeffrey geeft5 uit 1 tot 5 sterren
l & a wiegerinck geeft3 uit 1 tot 5 sterren
den Akker geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Wilke geeft2 uit 1 tot 5 sterren
bij binnenkomst ongemerkt overgehaald hier juist wél onze keuken te halen. Er loopt vriendelijk personeel rond, we werden daarnaast professioneel geholpen. Wij hebben zo’n goede keuken actie van Grando aangeboden gekregen, daar konden wij geen nee tegen zeggen. Wij zijn heel erg blij met het uiteindelijke resultaat van onze keuken. Heel erg bedankt !!
Dominique geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Kwik geeft5 uit 1 tot 5 sterren
Monique geeft1 uit 1 tot 5 sterren
Liesbeth geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Erkan geeft3 uit 1 tot 5 sterren
twijfelaar geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Jarno geeft4 uit 1 tot 5 sterren
Ben geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Wouda geeft3 uit 1 tot 5 sterren
doeti geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Aanbod ***** Personeel ***** Service *****
Marja geeft5 uit 1 tot 5 sterren
irma geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Grando keukens: prachtig boek, mooie showroom en zeer vriendelijke adviseurs! Kwam mooi uit dat we ook nog een badkamer nodig hadden in ons nieuw gekochte huis. Grando is zeker aan te raden als je een nieuw huis hebt gekocht en een keuken en een nieuwe badkamer nodig hebt. Extra korting is namelijk altijd welkom 😉
danitsja geeft4 uit 1 tot 5 sterren
henriette geeft3 uit 1 tot 5 sterren
henk ineke geeft4 uit 1 tot 5 sterren
mirk geeft3 uit 1 tot 5 sterren
lotte geeft3 uit 1 tot 5 sterren
jessurun geeft3 uit 1 tot 5 sterren
Wieneke geeft3 uit 1 tot 5 sterren
hans geeft3 uit 1 tot 5 sterren
We zijn nog bezig met de aanschaf van een keuken en hebben offertes opgevraagd en tekeningen bij nog 2 keukenboeren.
Bram Wilbrink geeft3 uit 1 tot 5 sterren
N Kreber geeft2 uit 1 tot 5 sterren
Ook het montageteam verdient een dikke pluim.
dirk geeft3 uit 1 tot 5 sterren